تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/06 - 08:00
کد خبر: 505903

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

ملت زنده است/ از ۱۰۰۰ روز جهاد اقتصادی تا گمانه ها برای رئیس جمهور نهم

ملت زنده است/ از ۱۰۰۰ روز جهاد اقتصادی تا گمانه ها برای رئیس جمهور نهم

مطبوعات امروز کشور به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، آقای دکتر امیرعبداللهیان، حجت‌الاسلام والمسلمین آل ‌هاشم امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و کادر پروازی؛ امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی صبح دیروز در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی پرداخته ودر پیشخوان مطبوعات عرضه کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح شنبه در دیدار خانواده‌های شهدای خدمت، کار برای مردم و خدمت به مردم و مردمی بودن را بارزترین ویژگی این شهدا برشمردند و گفتند: مرحوم شهید آقای رئیسی شب و روز نمی‌شناخت و به معنای واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود. روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع  جان‌سوز و دردناک نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر اغاز کرد: قیام مردم در تشییع شهدا نشان داد ملت ایران به شعارهای انقلاب وفادار است

رهبر انقلاب اسلامی با تسلیت به خانواده‌های این شهدا، مرحوم شهید آقای امیرعبداللهیان را نیز خستگی‌ناپذیر خواندند و افزودند: شرح خدمات و تلاش‌های آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان در جبهه داخلی و در جبهه خارجی یک داستان طولانی و مفصل است.

پمرحوم آل‌هاشم نماز جمعه را از یک عمل عبادی صِرف به یک عمل جامع عبادی، معنوی، خدماتی و مردمی تبدیل کرد حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، یکی از نکات برجسته درباره مرحوم شهید آل‌هاشم را تغییر معنای نماز جمعه خواندند و خاطرنشان کردند: مرحوم آل‌هاشم از زمانی که به امامت جمعه تبریز منصوب شد این نماز را از یک عمل عبادی صِرف به یک عمل جامع عبادی، معنوی، خدماتی و مردمی تبدیل کرد. 

ایشان کار و تلاش برای مردم را از ویژگی‌های ممتاز شهید موسوی و شهید رحمتی و شهدای کادر پرواز دانستند و تاکید کردند: همین روحیات و ویژگی‌ها باعث شد که خداوند آنها را مایه سرافرازی ملت ایران قرار دهد. تشییع باشکوه شهدا نشان داد که ملت ایران زنده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حرکت و قیام مردم در تشییع این شهدا در تبریز، قم، تهران، شهرری، بیرجند، مشهد، مراغه، زنجان و نجف‌آباد گفتند: این تشییع باشکوه نشان داد که ملت ایران زنده است.

در ادامه وطن امروز نوشت: ملت زنده است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده‌های شهدای خدمت، کار برای مردم و خدمت به مردم و مردمی بودن را بارزترین ویژگی این شهدا برشمردند و گفتند: مرحوم شهید آقای رئیسی شب و روز نمی‌شناخت و به معنای واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی با تسلیت به خانواده‌های این شهدا، مرحوم  شهید آقای امیرعبداللهیان را نیز خستگی‌ناپذیر خواندند و افزودند: شرح خدمات و تلاش‌های آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان در جبهه داخلی و جبهه خارجی یک داستان طولانی و مفصل است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از نکات برجسته درباره مرحوم شهید آل‌هاشم را تغییر معنای نماز جمعه خواندند و خاطرنشان کردند: مرحوم آل‌هاشم از زمانی که به امامت جمعه تبریز منصوب شد، این نماز را از یک عمل عبادی صِرف به یک عمل جامع عبادی، معنوی، خدماتی و مردمی تبدیل کرد. ایشان کار و تلاش برای مردم را از ویژگی‌های ممتاز شهید موسوی و شهید رحمتی و شهدای کادر پرواز دانستند و تاکید کردند: همین روحیات و ویژگی‌ها باعث شد خداوند آنها را مایه سرافرازی ملت ایران قرار دهد.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: 1000 روز جهاد اقتصادی

شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حدود هزار روز به عنوان خادم جمهور انجام وظیفه کرد تا اینکه در یک حادثه تلخ به شهادت رسید. بررسی خدمات و عملکرد این شهید والامقام دراین مدت در شاخص‌های کلان اقتصادی کاملاً روشن است. به طوری که دراین مدت کوتاه و حتی پیش از آنکه دوره فعالیت دولت سیزدهم به پایان برسد،

بسیاری از شاخص‌ها و متغیرهای کلان اقتصادی کشور متحول شد. درحالی که دهه 1390 با عنوان «دهه سوخته و از دست رفته اقتصاد ایران» نامگذاری شده است، تنها با گذشت سه سال از دولت سیزدهم، شاخص‌ها و نماگرهای مختلف نشان از به ثمر نشستن تلاش‌های بی‌وقفه دولت برای بهبود شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت مردم دارد.

در این گزارش ‌هزار روز خدمت دولت شهید رئیسی در هفت بخش و شاخص اصلی اقتصاد با دولت قبل مورد مقایسه قرار گرفته است تا میزان تغییرات و بهبود شرایط ملموس‌تر باشد. یکی از این شاخص‌ها رشد اقتصادی است که از وضعیت منفی در سه سال پایانی دولت دوازدهم به مثبت 5.5 درصد در سه سال نخست دولت سیزدهم رسیده است.

خراسان امروز را این طور شروع کرد: گمانه ها برای رئیس جمهور نهم

انتخابات ریاست جمهوری حالا قرار است 10 ماه زودتر از موعد مقرر و همیشگی خود برگزار شود. در ادوار انتخابات با توجه به زمان‎بندی ازپیش تعیین شده و فرصت زیادی که بود؛ جناح های سیاسی قریب به شش ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تحرکات سیاسی خود را برای انتخابات نامزد مدنظر خود آغاز می‎کردند.

بعدتر چند چهره از هر جریان انتخاباتی معرفی شده و در نهایت چهره هایی از هر جناح نام نویسی می کردند. فرصتی که با توجه به سانحه تلخ  و ناگهانی برای بالگرد رئیس جمهور و شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی عملا از جریان های سیاسی سلب شده و آخر همین هفته  فرصت 4 روزه نامزدها برای نام نویسی آغاز می شود.

از این رو و در این فرصت محدود بازار گمانه‎زنی‎ها برای این‎که کدام چهره ها پا به صحنه انتخابات می گذارند، داغِ داغ است و رسانه ها هر یک اسامی مختلفی را به عنوان نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‎کنند.

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز شنبه در دیدار خانواده‌های شهدای خدمت، کار برای مردم و خدمت به مردم و مردمی بودن را بارزترین ویژگی این شهدا برشمردند و گفتند: مرحوم شهید آقای رئیسی شب و روز نمی‌شناخت و به معنای واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تسلیت به خانواده‌های این شهدا، مرحوم  شهید آقای امیر عبداللهیان را نیز خستگی‌ناپذیر خواندند و افزودند: شرح خدمات و تلاش‌های آقای رئیسی و آقای  امیر عبداللهیان در جبهه داخلی و در جبهه خارجی یک داستان طولانی و مفصل است.

​​​​​​​حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از نکات برجسته درباره مرحوم شهید آل‌هاشم را تغییر معنای نماز جمعه خواندند و خاطرنشان کردند: مرحوم آل‌هاشم از زمانی که به امامت جمعه تبریز منصوب شد این نماز را از یک عمل عبادی صِرف به یک عمل جامع عبادی، معنوی، خدماتی و مردمی تبدیل کرد. ایشان کار و تلاش برای مردم را از ویژگی‌های ممتاز شهید موسوی و شهید رحمتی و شهدای کادر پرواز دانستند و تاکید کردند: همین روحیات و ویژگی‌ها باعث شد که خداوند آنها را مایه سرافرازی ملت ایران قرار دهد.

جوان نوشت: همه دنیا آقای رئیسی را «رئیس‌جمهور انقلاب» می‌شناختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار خانواده‌های شهدای خدمت، کار برای مردم و خدمت به مردم و مردمی‌بودن را بارزترین ویژگی این شهدا برشمردند و فرمودند: مرحوم شهید آقای رئیسی شب و روز نمی‌شناخت و به معنای واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، رهبر انقلاب اسلامی با تسلیت به خانواده‌های این شهدا، مرحوم شهید آقای امیرعبداللهیان را نیز خستگی‌ناپذیر خواندند و افزودند: شرح خدمات و تلاش‌های آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان در جبهه داخلی و در جبهه خارجی یک داستان طولانی و مفصل است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از نکات برجسته درباره مرحوم شهید آل‌هاشم را تغییر معنای نماز جمعه خواندند و خاطرنشان کردند: مرحوم آل‌هاشم از زمانی که به امامت جمعه تبریز منصوب شد، این نماز را از یک عمل عبادی صِرف به یک عمل جامع عبادی، معنوی، خدماتی و مردمی تبدیل کرد.

جام جم این‌گونه نوشت: مردم ایران، وفادار به انقلاب

حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز شنبه در دیدار خانواده‌های شهدای خدمت، کار برای مردم و خدمت به مردم و مردمی‌بودن را بارزترین ویژگی این شهدا برشمردند وگفتند: مرحوم شهید آقای رئیسی شب وروز نمی‌شناخت و به معنای واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود.

رهبر انقلاب اسلامی باتسلیت به خانواده‌های این شهدا، مرحوم شهید آقای امیر‌عبداللهیان را نیزخستگی‌ناپذیر خواندند وافزودند: شرح خدمات وتلاش‌های آقای رئیسی وآقای امیر‌عبداللهیان درجبهه داخلی ودرجبهه خارجی یک داستان طولانی و مفصل است.

حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای یکی از نکات برجسته درباره مرحوم شهید آل‌هاشم را تغییر معنای نماز جمعه خواندند و خاطرنشان کردند: مرحوم آل‌هاشم از زمانی که به امامت جمعه تبریز منصوب شد این نماز را از یک عمل عبادی صرف به یک عمل جامع عبادی، معنوی، خدماتی و مردمی تبدیل کرد.ایشان کار و تلاش برای مردم را از ویژگی‌های ممتاز شهید موسوی و شهید رحمتی و شهدای کادر پرواز دانستند و تاکید کردند: همین روحیات و ویژگی‌ها باعث شد که خداوند آنها را مایه سرافرازی ملت ایران قرار دهد.

در ادامه همشهری نوشت: وزیر خارجه کودکان غزه

دیپلماسی فعال شهید امیرعبداللهیان در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، نظامی، فرهنگی و منطقه‌ای بسیار برجسته است اما مهم‌ترین برآیند آن را در ایجاد هارمونی علیه صهیونیست‌ها در ماجرای جنگ غزه باید دانست. فعالیت‌های دستگاه سیاست خارجی در حمایت از فلسطین، منحصر به منطقه نبود و رایزنی‌های او در سراسر جهان، در شکل گرفتن موج بین المللی در برابر نسل‌کشی صهیونیست‌ها سهمی به‌سزا داشت.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: کلید مجلس دوازدهم دست کیست؟

 در حال حاضر رایزنی‌ها برای انتخاب ترکیب هیات‌رئیسه مجلس از سوی برخی نمایندگان آغاز شده است. قالیباف ازجمله افراد مطرح برای ریاست مجلس است که اگرچه خود به‌طور رسمی اعلام کاندیداتوری نکرده، اما با توجه به سابقه ریاست مجلس یازدهم ازجمله گزینه‌های مطرح برای ریاست مجلس دوازدهم است.

منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه و دبیر شورای وحدت نیز جزء گزینه‌های مطرحی است که به نظر می‌رسد رقیب اصلی قالیباف است و مجتبی ذوالنور نیز ازجمله افرادی است که برای ریاست مجلس دوازدهم کاندید شده است. اگرچه هنوز مشخص نیست گزینه‌ای به این کاندیداها اضافه خواهد شد یا برخی از کاندیدها در دقیقه 90 انصراف خواهند داد یا خیر، به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای ریاست مجلس میان کاندیداهایی خواهد بود که تا الان اسامی‌شان از جانب برخی نمایندگان در رسانه‌ها منتشر شده است.

رقابت سه‌جانبه برای ریاست مجلس

محمدباقر قالیباف، مجتبی ذوالنور و منوچهر متکی سه گزینه اصلی هستند که تا الان برای ریاست مجلس دوازدهم به‌عنوان کاندیدا معرفی شده‌اند. پیش از این گزینه‌های دیگری ازجمله محمود نبویان نیز برای ریاست مجلس مطرح شده بودند که محمود نبویان رسما اعلام کرد قصد کاندیداتوری برای ریاست مجلس را ندارد.

علی نیکزاد نیز ازجمله افرادی بود که در میان گزینه‌های ریاست مجلس مطرح شده بود اما پس از آن خبر انصراف نیکزاد از ریاست مجلس و کاندیداتوری او برای نایب‌رئیسی مجلس قطعی شد. برخی گمانه‌زنی‌ها نیز از کاندیداتوری مسعود پزشکیان برای ریاست یا نایب‌رئیسی مجلس دوازدهم منتشر شده بود، با این حال فراکسیون مستقلین و اصلاح‌طلبان مجلس هنوز به جمع‌بندی نهایی برای حمایت یا اعلام کاندیدای مورد حمایت خود نرسیده و مشخص نیست مسعود پزشکیان از جانب این فراکسیون تقریبا 100نفره برای ریاست مجلس کاندید خواهد شد یا خیر.

گزارش از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مبادله ۲۳۸ میلیارد تومان برق در بورس انرژی
۹ مسئول دیگر در ستاد سعید جلیلی منصوب شدند
مخبر با حمید نوری دیدار کرد
آیت الله «مکارم شیرازی» به بیمارستان منتقل شدند
پخت ۵۰ هزار پرس غذای نذری طی روز عید غدیر در دره شهر
اقامه نماز باشکوه عید قربان در حرم امیرالمومنین(ع)
حجت الاسلام حاج علی اکبری: مشارکت حداکثری انسجام و قدرت ملی را افزایش می‌دهد
آماده‌باش اتمی ناتو علیه روسیه و چین
اراده ایران برای کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها
یک نظامی اسرائیلی دیگر پس از بازگشت از جنگ غزه خودکشی کرد
زاکانی: شفافیت اصل اول بازار سرمایه است
اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top